Bolt-pes pro každý případ

27. února 2009 v 21:00 | Devil |  Recenze
A tak je to tu
Dávám jsem z nudy blbosti , jako vždy

Bolt -pes pro každý případ
O filmu , nějaké údaje , trailer a odkaz ke shlédnutí


Animovaný/komedie/pohádka/rodinný, USA, 2008, 103 min.
Bolt
Kinopremiéra v ČR 19.2.2009 dabováno


Režie
Byron Howard
Chris Williams

Scénář
Chris Sanders
Dan Fogelman
Chris Williams

Produkce
John Lasseter
Lisa M. Poole
Clark Spencer
Makul Wigert

Hudba
John Powell

Herci
John Travolta Bolt (hlas)
Miley Ray Cyrus Penny (hlas)
Susie Essmanová Mittens (hlas)
Mark Walton Rhino (hlas)
Malcolm McDowell (hlas)
James Lipton (hlas)
Greg Germann Agent
Diedrich Bader (hlas)
Nick Swardson (hlas)
J.P. Manoux (hlas)
Dan Fogelman Billy
Kari Wahlgrenová Mindy
Chloe Moretzová mladý Penny (hlas)
Randy Savage (hlas)
Ronn Moss (hlas)
Grey DeLisleová Pennyho máma
Sean Donnellan Pennyho táta
Todd Cummings Joey
Kelly Hoover Ester
Brian Stepanek Martin
Jeff Bennett Lloyd
Daran Norris Louie
John Di Maggio Saul
Jenny Lewisová asistent režiséra
Stephen J. Anderson
June Christopherová
David Cowgill
Terri Douglasová
Jackie Gonneau
Phil LaMarr
Anne Lockhartová
Dara McGarryová
Scott Menville
Jonathan Nichols
Paul Pape
Lynwood Robinson
Tara Strongová
Pepper Sweeney
Joe Whyte
Chris Williams



O filmu :
Srdcem filmu Bolt - pes pro každý případ je pes, kterého realita udeří přes čenich způsobem, jaký nikdy neočekával. Právě tenhle pes zaujal vedoucího výroby Johna Lassetera. "Od začátku mě na tomhle filmu nejvíce zaujal potenciál, který má hlavní hrdina pro svůj růst,"míní Lasseter. "Podle mého je právě to jádrem celého filmu. Čistě legrační film bez jakékoliv myšlenky je zábavný, ale rychle na něj zapomenete. Bolt je tak zábavný a výrazný proto, že naším hrdinou je pes, který vyrostl přímo před kamerami a věří, že to, co vidí, je realita. Nic jiného nezná. Když se dostane do skutečného světa a zjistí, že celý jeho život byla jen fraška, vydává se na cestu, na které hodlá zjistit, co doopravdy znamená být pes."

"Diváci se nemohou ubránit tomu, aby s Boltem soucítili," dodává režisér Byron Howard. "Ve skutečném světě je z něj poměrně obyčejný pes, který poprvé poznává bolest, hlad a samotu. Chybí mu jeho majitelka Penny a to všechno působí na každého z nás."

"Myslím, že aby si lidé nějaký film zamilovali, musí mít rádi jeho protagonisty a zajímat se o jejich vztahy," soudí režisér Chris Williams. "Takže jsme především chtěli zajistit, aby lidé měli rádi Bolta i Penny a přáli si, aby byli spolu. A museli jsme zajistit, že když se Bolt vydá na svou cestu a potká Micku a Bivoje, že je budou zajímat vztahy, které mezi nimi vznikají."

"Na Bolta jsem velice hrdý, stejně jako na to, že se drží tradic společnosti Disney," říká Lasseter. "Zdrojem humoru tu nejsou jen zábavné dialogy, ale i povahy jednotlivých hrdinů. To je pro mě vždycky na prvním místě ve všech filmech, na kterých jsem pracoval. Vezmete hrdiny s originálními a zábavnými vlastnostmi, kteří se ocitají v zábavných situacích. Ale kromě humoru tu musí být i místo pro city. Walt Disney vždycky říkal, že každý divákův úsměv by měl být vyvážen jednou slzou. K tomu se hlásím i já. V Boltovi máme velice emocionální cestu, která mění všechny zúčastněné. Kromě toho musí být samozřejmě film působivý, musí mít tu nejlepší animaci a skvělá pozadí."

"Chris a Byron odvedli skvělou práci, co se rozdělení zodpovědnosti týče, a vzájemné komunikace," míní producent Clark Spencer. "Oba se velice silně podíleli na námětu, a poté Chris dohlíží na střih, dabing a layout. Poté předá svou práci Byronovi, který se stará o všechno, co se týče animace. A pak se práce znovu ujme Chris, aby dořešil nasvícení a efekty."

"Pod jejich vedením se z Bolta stal dosud nejnáročnější počítačově animovaný film studia Disney vůbec," pokračuje. "Naše studio, myslím, udělalo obrovské pokroky, na všech úrovních, ať už jde o pohyby kamer nebo kvalitu animace. Práce s Chrisem a Byronem na tomhle fantastickém projektu byla úžasná, a stejně báječné bylo i vědomí, že pomáháme společnosti Disney se vstupem do nové éry inovace a dokonalosti."

"Myslím, že pokud chcete natočit úspěšný film - zejména animovaný - musíte velice dobře zvládnout tři věci," shrnuje Lasseter. "Musíte vyprávět poutavý příběh, který udrží diváky po celou dobu v napětí. Musíte svůj příběh vyplnit postavami, které jsou zajímavé a lidé si je zapamatují. A klíčové je tu slov 'zajímavé' - dokonce i padouši by měli být zajímaví. A pak to všechno musíte zasadit do uvěřitelného světa, nikoliv realistického, ale uvěřitelného v rámci filmu a příběhu, který se snažíte vyprávět. Je velice důležité, abyste tyhle tři věci sladili. Stejně tak se potřebujete naladit s diváky na stejnou vlnu, což znamená, že jim možná budete muset ukázat něco, co je jim nějakým způsobem povědomé, ale pak jim to ukázat způsobem, jaký ještě nikdy neviděli. Bolt je dokonalým příkladem takového přístupu."

Bolt je moderní čtyřnohý akční hrdina, který má vlastní televizní seriál, a byl vychován přímo před kamerami tak, aby uvěřil, že všechno to, co se děje v jeho seriálu, je skutečné, a že byl geneticky vyšlechtěn tak, aby měl neuvěřitelné schopnosti, například obrovskou sílu, laserový pohled a mocný superštěk. Když se ale náhodou ocitne v New Yorku, najednou se mu nic nedaří. Jak se jeho představy střetávají s realitou, začíná si uvědomovat, že celý život prožil obklopený lží. Postupem času ale objevuje, že skutečnou psí superschopností je věrnost, kterou cítí ke své milované majitelce. Boltova postava je inspirována bílým švýcarským ovčákem, kterému ale byly upraveny uši, čenich a velikost těla.

Penny společně s Boltem účinkuje ve zmíněném televizním seriálu. Je chytrá a odhodlaná, ale její vztah k Boltovi nevychází pouze ze scénáře jejich seriálu. Když se cítí zahlcena svými povinnostmi vytížené herečky, hledá útěchu u krásného bílého psa, kterého kdysi sama zachránila z útulku. Když Bolt zmizí, je zničená a sní o jeho návratu.

Micka je nedůvěřivá, zkušená a životem znavená newyorská toulavá kočka, která se ocitne v samém centru Boltova snažení vrátit se domů do Hollywoodu k jeho milované Penny. Když je donucena Bolta na jeho cestě napříč Amerikou doprovázet, kontrastuje její sarkastický humor a pesimismus ostře s Boltovou důvěřivou a optimistickou povahou. Micka je pro Bolta velice užitečnou pomocnicí, která ho učí, jak přežít. Během jejich společné pouti se mu v ní podaří probudit dávno zapomenuté city a Micka se naučí druhým opět důvěřovat.

Křeček Bivoj, zavřený do své oblíbené plastové koule, je jako smršť, miniaturní akční hrdina. Je skalním fanouškem Boltova televizního seriálu, pamatuje si každičký detail o všech Boltových dobrodružstvích, a když se s ním poprvé setká, je doslova ohromený. Aniž by ale na okamžik zaváhal, chopí se příležitosti a splní si svůj odvěký sen, spočívající v tom, že se stane Boltovým pomocníkem. Odhodlaně se vrhá vstříc všem nástrahám a nic ho nedokáže odradit od toho, aby Boltovi pomohl tak, jak jen dokáže.

Doktor Calico je proradný padouch, milující kočky, záporná postava Boltova televizního seriálu. V každé jeho epizodě chystá na Penny a jejího hrdinného superpsa nové a nové léčky. V závěrečném díle poslední sezóny unese Penny a Bolt jí - poprvé v životě - nemůže přijít na pomoc. Souhrou nešťastných okolností je totiž odeslán na druhý konec světadílu v domnění, že je Penny stále v nebezpečí - a že všechny kočky pracují pro jeho zákeřného nepřítele.

Režisér je hlavním tvůrčím mozkem Boltova seriálu a dělá vše pro to, aby hvězda jeho pořadu věřila tomu, že je všechno naprosto skutečné, protože je přesvědčen, že tak budou Boltovy výkony věrohodnější. Má sklony brát svou práci až příliš vážně a nemá se příliš v lásce s obchodním ředitelem televizní stanice, kterého zajímá sledovanost více než touha natočit nějakého "Občana Rexe".

Agent, Pennyin povrchní, samolibý hollywoodský manažer, touží jen po tom, aby všichni byli spokojeni a on si mohl v klidu dál užívat svých peněz, které dostává. Když se začnou Pennyiny skutečné city k jejímu psímu kolegovi projevovat na jejím hraní a ohrožovat budoucnost seriálu, doporučuje jí, aby "to pustila z hlavy" a pokračovala v natáčení.

"Úroveň animace v našem filmu je dost ohromující," míní režisér Byron Howard. "Spoustu času jsme strávili studiem psího chování, abychom vystihli jeho podstatu. Čím uvěřitelnější postavy to budou, tím víc budete přesvědčeni, že nejde jen o panáčky na plátně. Čím více vám na nich záleží, tím silněji s nimi vše prožíváte."

Psí hrdina filmu byl jednou z největších priorit. Pro animátorku Becky Bresee, jednu z členek týmu, který se na animaci postavy Bolta podílel, šlo o práci náročnou i zábavnou současně. "Hodně jsme tu ve studiích psy pozorovali. Dokonce jsem si doma natáčela svého psa, abych zjistila, jak hýbá obočím, když se na něco dívá. Štěňata a psi obecně jsou dost nevyzpytatelní. Něco dělají a pak najednou vystřelí naprosto opačným směrem."

Animátorka Amy Smeed dodává: "Hodně mi pomáhalo snažit se uvažovat jako pes a kleknout si na čtyři a zkoušet se tak chovat. Měli jsme spoustu přednášek o psí motorice a jejich chování, a tři nebo čtyři psy nám sem vodili, abychom je mohli studovat a pozorovali, jak se jejich výrazy mění, když jsou šťastní nebo rozzlobení."

"Bavilo mě animovat Penny," pokračuje Smeed. "Je jednou z mých nejoblíbenějších postav, protože se předvede jak v 'akčním režimu' v seriálu, tak mimo kamery jako dívka, která má ráda svého psa. V podstatě to jsou dvě různé postavy, a když nenatáčí, tak je hodně citlivá. Mám ráda scény, kde si s Boltem hraje. Má ho opravdu ráda."

Jedním z nejtěžších úkolů celého filmu bylo animování křečka Bivoje. "Animovat křečka v kouli nám ze začátku připadalo strašně komplikované," vysvětluje vedoucí animačního týmu Clay Kaytis. "Pro každý záběr jsme museli přepočítávat, co by ta koule udělala, kdyby přenesl váhu trochu jinam. Několik skvělých programátorů nám nachystalo virtuální kouli, se kterou jsme si mohli v podstatě dělat cokoliv, což nám odstranilo problémy s její rotací. Dalo nám dost práce si na to zvyknout, ale naštěstí jsme se dopracovali do fáze, kdy se k tomu mohl každý z animátorů postavit trochu jinak."

Studio si obstaralo křečka Doinka, který jim pomáhal s tím, aby byla animace uvěřitelná. Nechali ho v podobné kouli chodit po plexiskle a zespodu ho natáčeli, aby viděli, jak v kouli chodí. Měli také šanci pozorovat, jak se ošívá, mává prackami, a jak hýbe ušima a čenichem.

Na rozdíl od celé řady počítačově animovaných filmů, které se odehrávají v omezeném množství prostředí, je Bolt - pes pro každý případ virtuální road movie, jehož zvířecí protagonisté cestují z New Yorku do Hollywoodu se zastávkami v Ohiu, Nevadě a na dalších místech. Krom toho si tvůrci zvolili výtvarný styl, který je volnější a spíše připomíná klasickou ruční kresbu. Takové rozhodnutí posouvá hranice zvoleného média a Boltova cesta je rozmanitá stejně, jako její hrdinové samotní. "Paul Felix, náš výtvarník, měl skvělý nápad dodat pozadím jistý kreslený nádech a tím je změkčit," vysvětluje režisér Byron Howard. "Počítačová animace je v řadě ohledů skvělá, ale nejvíce se hodí na dokonale rovné linie a hladce zaoblené povrchy. Občas mají věci sklony působit příliš tvrdě a ostře. Takže Paul s dalšími génii vytvořil software, který hrany objektů a pozadí rozmazává tak, jako by byly kreslené štětcem. Filmu to dodává vřelý a milý styl a mnohem příjemněji se na něj kouká."

"Paul je velkým fandou dějin studia Disney a má moc rád ta stará, ručně kreslená pozadí," dodává Williams. "Opravdu toužil po tom je nějakým způsobem převést do éry počítačů. Pro Boltův svět vymyslel něco, co je velice bohaté a pestré. Působí to velmi lákavě."

Na podobě filmu se společně s Felixem a dalšími tvůrci podílel podstatnou měrou také vedoucí týmu, který měl na starosti osvětlení a celkovou stylizaci obrazu, Adolph Lusinsky. "Dalším zásadním zdrojem inspirace pro nás byly filmy z počátku sedmdesátých let - zejména klíčová díla Roberta Altmana a filmových legend Gordona Willise a Vilmose Zsigmonda," objasňuje Lusinsky. "Objevili krásu přirozeného osvětlení. Chtěli jsme náš svět prezentovat takový, jaký je, neidealizovat ho. Zmíněný malířský přístup k animaci jsme zkombinovali s filmovými technikami - osvětlením, expozicí a odlišnými objektivy - abychom tak stvořili skutečně jedinečný svět. Působí velice hmatatelně a dodává mu to silný pocit realismu."

"V celé řadě počítačově animovaných filmů vás mohou rušit ostré linie, proto jsme chtěli dodat našemu filmu určitou dávku realismu tím, že to nebudeme přehánět s detaily," pokračuje Lusinsky. "S pomocí počítačů je například možné zobrazit cihlovou zeď, která se táhne donekonečna a vy jste schopni rozeznat každou cihlu. V našem filmu uvidíte ostře prvních několik řad cihel, ale jakmile se podíváte třeba deset metrů od kamery, už budou působit mnohem abstraktněji. Je to zcela odlišný přístup od toho, jaký jsme používali v minulosti."

Lusinsky se svým týmem procestoval celou zemi. Podívali se i do parků v Ohiu, do pouští u Las Vegas, do doků v San Franciscu a do ulic New Yorku, aby tam prozkoumali světelné podmínky a ujasnili si, jak je mohou uplatnit ve filmu. "Chtěli jsme, aby, co se týče osvětlení, působil náš film jako klasický hraný snímek," míní Spencer. "Realistické osvětlení je klíčem k uvěřitelnosti, i přesto, že je náš svět karikaturou toho skutečného. Nechtěli jsme, aby působil dojmem, že ho vyrobil počítač."

"Jednou z věcí, o kterých John Lasseter neustále mluví, je vytvořit uvěřitelný svět," pokračuje Spencer. "Máme tu kočku, psa a křečka, kteří žijí ve skutečném světě, takže jsme se hodně nadřeli s tím, abychom stvořili uvěřitelný svět, který se bude divákům zamlouvat."

Lidé z Walt Disney Studios byli dlouhou dobu průkopníky v oblasti animovaného filmu a právě na tuto tradici navazuje i Bolt - pes pro každý případ tím, že je vyráběn jako 3D film. Předchozí dva animované filmy studia Disney - Strašpytlík a Robinsonovi - měly sice i 3D verze, ale ty byly vytvořeny až postprodukcí mimo samotná studia. Bolt - pes pro každý případ je prvním animovaným filmem společnosti Disney, který je od počátku koncipován jako 3D. Aby tvůrci mohli z každé scény vytěžit maximum, vytvořili si speciální "mapu", do které v každé scéně ohodnotili její emotivnost v rozsahu od jedné do deseti.

"Je to poprvé, co společnost Disney sama vyrábí 3D verzi svého filmu a dokonce souběžně s tou klasickou," vysvětluje producent Clark Spencer. "Ve výsledku tak můžeme dokonce prostřednictvím 3D procesu ovlivnit podobu dané scény, aby byl výsledek působivější. Než abychom tuto techniku zbytečně nadužívali, snažíme se raději divákům poskytnout umírněnější a příjemnější zážitek. Opravdu jsme chtěli zajistit, aby prioritou zůstával příběh. V průběhu emocionální scény tak zmírňujeme 3D efekt způsobem, který vám umožní se při sledování lépe uvolnit. Během působivých akčních scén, které jsou pro 3D jako stvořené, se naopak nijak neomezujeme. Výsledkem je velice vyvážený film."
Tvůrci filmu si pro tuto práci povolali na pomoc odborníka na stereoskopické filmy, Roberta Neumana.

"Jednou z úžasných věcí na 3D verzi Bolta - psa pro každý případ, která vzniká současně s tou klasickou, je skutečnost, že můžeme aplikovat zcela obvyklé produkční postupy," soudí Neuman. "Můžeme tak dosáhnout těch nejlepších výsledků a nachystat divákům co možná nejpoutavější zážitek. Snažíme se vše ve scénách do prostoru umísťovat tak, aby to diváka nevytrhávalo a naopak se cítil součástí děje. 3D poskytuje nejlepší zážitek, pokud to nepřeháníte. Je to jako běh maratonu. Nemůžete celou dobu běžet stejným tempem, protože byste nedoběhli do cíle. Upravujeme intenzitu s ohledem na okamžitou situaci."

Nové pokroky v digitální projekci se výrazně projevují na kvalitě 3D zážitku a otevírají nové možnost pro autory filmů samotné. Animovaný film je pro takové využití obzvláště vhodný. "Jednou z velkých výhod práce v 3D je v případě animovaných filmů skutečnost, že nejsme ničím fyzicky omezováni," zamýšlí se Neuman. "Můžeme kamery umístit naprosto kamkoliv a nemusíme se starat o žádná omezení. Když například Bolt prolézá kanálem, můžeme tam s ním vtěsnat i kameru, aniž bychom se museli ohlížet na rozměry klasické stereoskopické kamery. V animovaném filmu jsou navíc kamery vždycky naprosto dokonalé a sesazení 3D obrazu je vždycky perfektně přesné. To je obrovská výhoda."





Trailer :


A online jsem to našla zde
Bohužel anglicky , ale není to tak hrozný , učení vám prospěje


Tak já jdu vykonávat povinost holky( zalízt do vany)

A možná ještě dnes
Pááá Devil
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Mám pokračovat v povídce Bílý pes ?

Ano 34.6% (9)
Nevím 15.4% (4)
Je mi to jedno 34.6% (9)
Ne 15.4% (4)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

HRDÝ ČLEN