Monstra vs. Vetřelci

11. dubna 2009 v 18:22 | Devil |  Recenze
Mě se ten film docela líbil , tak vám sem o něm něco dám

Trailer :


Animovaný/sci-fi, USA, 2009, 94 min.
Monsters vs. Aliens
Kinopremiéra v ČR 26.3.2009 dabováno
nyní v kinech 2. nejnavštěvovanější
Online
tu


Režie
Rob Letterman
Conrad Vernon

Scénář
Maya Forbes
Wallace Wolodarsky
Jonathan Aibel
Glenn Berger
Rob Letterman
Conrad Vernon

Produkce
Jill Hopper
Latifa Ouaouová
Lisa Stewart

Hudba
Henry Jackman

Herci
Will Arnett Missing Link (hlas)
Stephen Colbert prezident Hathaway (hlas)
Hugh Laurie doktor Cockroach Ph.D. (hlas)
Seth Rogen B.O.B. (hlas)
Paul Rudd Micky (hlas)
Kiefer Sutherland generál W.R. Monger (hlas)
Rainn Wilson Gallaxhar (hlas)
Reese Witherspoonová Ginormica (hlas)

Pohádky o monstrech, příšerách a mimozemských stvořeních po staletí zajímali, bavili a děsili lidi všech kultur na celém světě. Práce literárních mistrů si postupně vyšlapaly cestičku do Hollywoodu a tam se zrodily sci-fi filmy.

Příběh Monstra vs. Vetřelci má své kořeny za zdmi kanceláře šéfa studia DreamWorks Animation Jeffreyho Katzenberga a dvou filmových veteránů, režisérů Roba Lettermana a Conrada Vernona.

Pouhá zmínka slova "monstrum", zvlášť ve spojení se slovem "vetřelec" rozsvěcí oči každého filmaře (jako Lettermana a Vernona), který někdy strávil odpoledne sledováním černobílých filmů o příšerách.

Když Letterman dokončil režírování animovaného filmu Příběh žraloka (nominovaného na Oscara), domluvil si schůzku s Katzenbergem, aby probrali možnosti další spolupráce. "Chtěl, abych se podíval na projekt o monstrech," vzpomíná Letterman. "Vždycky jsem chtěl udělat komedii ve stylu Tucet špinavců. Ukázalo se, že Montra vs. Vetřelci budou mojí verzí tohoto typu filmu."

Vernon se o projektu dozvěděl na festivalu v Cannes, kde propagoval druhý díl Shreka. "Líbil se mi potenciál "béčkového" filmu z 50. let, což jsem v animovaném filmu ještě nikdy neviděl. Myšlenka, že si vezmeme na paškál tyto filmy a oživíme partu ztracených monstr existencí, mi přišla vtipná a zajímavá."

Oba režiséři se shodují, že byli rádi, že spolu sdíleli režisérskou židli. Každý přicházel se svými nápady, ale díky neustálému kontaktu a konzultacím byli stále na stejné vlně.

Mezitím v jiné galaxii (rozuměj ve světě hraného filmu) přesvědčil Jeffrey Katzenberg, aby jejich nový film produkovala Lisa Stewart (pracovala na filmech Jerry Maguire nebo Na pokraji slávy). Sama říká: "Když vám volá Jeffrey Katzenberg, tak návrh na schůzku neodmítáte."

Přichází…InTru ™ 3D

Televizní průmysl pomalu technologickým zdokonalováním dohání průmysl filmový (větší, ploché televize, HD, Blu-Ray), takže je na čase, aby zase filmy udělaly krok dopředu. Podle šéfa DreamWorks Jeffreyho Katzenberga je tím krokem 3D.

Monstra vs. Vetřelci představují pro studio první krok. Film je zcela vytvořen ve formátu 3D, a ne ledajakém 3D. InTru™ 3D spojuje specifické animační umění DreamWorks Animation, patentované tvůrčí nástroje a nejnovější počítačovou technologii Intel, která tvůrcům umožňuje podmanivě vyprávět příběh a divákům dopřeje výjimečný 3D zážitek. Vyvíjející se technologie InTru™ 3D (počínaje filmem Monstra vs. Vetřelci) je vyzrálé, rozsáhlé médium, které filmařům dopřává zcela nový a inovativní způsob, jak vyprávět své příběhy.

Katzenberg vysvětluje, že nová generace 3D umožňuje změnit zážitek z filmu způsobem, jaký nenastal od doby, kdy se přešlo od černobílého obrazu k barevnému. "Když se řekne '3D', většina lidí si představí staromódní, neforemné brýle a efekty, ze kterých bolí hlava. Takové filmy jsou záležitostí zábavních parků, ne filmů dnešní doby. V posledních dvou letech jsme vymysleli tak dokonalé nástroje, které nám umožní natočit a ukázat 3D filmy způsobem, který divákům vezme dech a změní jejich názor."

Šéf studia vysvětluje, že technologie příští generace InTru™ 3D nabízí takovou čistotu, krásu a preciznost, že všechny nedokonalosti starého formátu jako stíny, rozmazaný obraz a bolesti očí zmizí. Díky digitální technologii jsou pravo a levooké obrázky perfektně synchronizované. Výsledkem je že, "diváci jsou vtaženi do filmu, díky čemuž zažijí naprosté pohlcení". "Kdysi jsme diváky přesvědčili, že klasický 2D film je vlastně trojrozměrný. Není to tak. Až nyní jsme schopni obecenstvu předvést opravdovou třetí dimenzi. Monstra vs. Vetřelci jsou prvním, jedinečným filmem plně natočeným ve 3D."

Na druhou stranu si diváci zvykli na některé prvky 2D - jako rychlé střihy, které není možné v 3D udělat. Mozek není schopný vyslanou informaci zpracovat tak rychle. Takže tvůrci filmu museli najít jiný způsob, jak divákům tyto momenty (jako např. bitvu Susan s robotem v San Franciscu) dopřát.

Aby tomu dostáli, přizvala si produkce na pomoc stereoskopického poradce Phila Captain 3D McNallyho (to je jeho skutečné jméno, které má zapsané i v občance).

McNally začal osvětu filmařů názorným příkladem. Na plátně ukázal dvojrozměrný obrázek stromu, který nebyl obrazově ničím výjimečný. Potom ten samý ukázal v digitální 3D. Najednou měl strom hloubku. Oči se mohly volně toulat po listech a větvích.

McNally vysvětluje: "U klasického 2D filmu si představíte maximálně délku nebo šířku přes plátno. Ve 3D můžeme pracovat v opravdové hloubce záběru. Takže to otevírá možnosti nejen na plátně, ale i v prostoru. A to je pro filmaře úžasná, nová možnost - použít prostor jako část kompozice."

Režisér Vernon si McNallyho hodiny pamatuje takto: "Posadil nás do kina a dokola nám ukazoval trojrozměrné obrázky. Jen tam seděl a přidával na intenzitě. Bylo to jako mučení. 'Bolí to?' 'Ano.' 'A tohle?' 'Ano, také.' 'A tohle?' 'Říkal jsem už třikrát, že ano. Nemusíš nás natahovat na skřipec.' Postupně jsme ale začali chápat, jak tvořit ve 3D. Umíme pracovat na ose X a Y. Teď ale můžeme použít osu Z a pracovat dopředu a vzad obrazu. Phil tomuhle rozumí lépe než kdokoliv jiný. Měl by být vojenským generálem."

DreamWorks Animation vyvinuli dodatečné nástroje pro filmování ve 3D, které umožnily filmařům průběžně sledovat záběry, které vytvořili, tzn., že nemuseli čekat na konečné projekce. Díky počítači můžou v 3D s jednotlivými předměty manipulovat a tím se ujistit, že to, jak to vidí oni teď, bude přesně přeneseno na velké plátno.

Autorování filmu ve 3D umožňuje filmařům: natočit záběry v levé i pravé dimenzi, i v hloubce, dále kontrolovat práci a umístění kamery, střih i hrubou animaci a vizuální efekty. A to vše ve 3D.

3D umožnilo filmařům lépe pracovat s obrovskými postavami ve filmu: 15 metrová Enormika, 100 metrová Hmyzosaurka. Mnohem snáze se jim pracovalo s měřítkem.

Průběh natáčení Monster vs. Vetřelců postavil standardní postup "nejdřív 2D, potom dodělat 3D" na hlavu. Ne každé kino je vybaveno 3D technologií, takže byly vyrobeny i kopie ve 2D... Ale až po 3D. "Pro 2D jsme například museli zpomalit záběry. Ve 3D musí být delší, neboť mozek není schopný absorbovat tolik informací tak rychle jako ve 2D. Jednoduše řečeno, co funguje ve 3D, nemusí mít stejnou energii a tempo ve 2D."


Ps: nečetla jsem ten děj
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se vám líbí nynější design blogu?

super 46.3% (25)
dobrej 18.5% (10)
ujde 18.5% (10)
hnus 3.7% (2)
nelíbí se mi 13% (7)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

HRDÝ ČLEN